Emprenedoria i innovació FP Hostaleria: per l’abril del 23

🌈Alumnes i ex-alumnes, empreses que acolliu als nostres alumnes:

Per aquest abril: algunes propostes, idees, maneres de treballar per aquest abril que us permetin millorar a la vostra feina i/o negoci, professionalment, a l’àmbit de l’hostaleria…i també gaudir-ne, és clar:

🌹23Abril23. Del vostre ofici, us deixem aquí algunes propostes per regalar(-vos) per Sant Jordi que us distreguin, us inspirin o us motivin:

El revolucionari, font encara d’inspiració i provocador “La cucina futurista” (Marinetti, 1932). Entre d’altres, considerava que els italians havien d’eliminar la pasta de la dieta. No us desvetllarem els perquès.

Dels tractats més antics que hi ha i catalans el “Llbre del Sent Soví” (1324) d’autèntica cuina mediterrània avant la lettre, llavors el món conegut, que va influir a tot Europa i fou copiat   com en l’italià “Libro di Arte Coquinaria” (S.XV) on es considera que els cuiners catalans són els millors del món. O l’autèntic “best seller” en paraules de Josep Pla del reinaxentista “Llibre del Coch” (Robert de Nola, primera edició impresa 1520 amb l’impremta inventada de no gaire). En ambdós no hi busqueu res amb tomàquet. Si voleu podeu fer un tastet digital.

També us podeu perdre en els exuberants “Les diners de Galao en el “Surrealist dinner Party” que recullen plats dels llegendaris sopars de Salvador Dalí i Gala. “La mandíbula és la nostra millor eina per arrapar-nos al coneixement filosòfic” deia. No cal dir res més.

Els obre’ls per on vulguis de Mary Ann Caws “the Modern Art Cookbook” (2013), un poti-poti de receptes favorites d’artistes com Kandinsky o Picasso, la seva obra i assaigs sobre la relació de l’art i la cuina o el seu “Trobades Creatives” (“Creative Gatherings”) (2018) sobre on es veien els “solitaris” artistes, força vegades al voltant d’una taula amb algú oferint-los un cafè, una beguda o una menja, que els donés corda i els fes entrar en ebullició col.lectiva i divertir-se. Hi podreu trobar des de “Els Quatre Gats” de Barcelona fins al “Cafe Louvre” de Praga passant, és clar, per Paris i Nova York.

🙌Vegueria. El turisme de platja i el d’interior mica en mica sembla que volen anar cuinant un mar i muntanya. Arriba el festival Ressons Penedès de Cruïlla. Maridatge de vins i música. A finals d’abril.

👥Habilitats directives. Un curs de 40 hores online a partir del 12 d’abril i gratuit que pot ajudar-vos a complementar la vostra formació

🌐Links. Us deixem aquí alguns enllaços a cursos subvencionats, alguns d’online. Perquè hi remeneu al vostre gust: link1 link2 link3

Bones vacances de Setmana Santa i, sinó, molta feina!

😉Com sempre, idees, suggeriments, propostes,…en les podeu fer arribar com sempre a emprennova@iessitges.cat