Diversitat cultural en la Setmana de les Llengües

Ja ha acabat la 5a Setmana de les Llengües i, enguany, hem pogut gaudir de més activitats que mai dirigides a fomentar el respecte per totes les cultures i llengües del món.

Alumnat de diferents cursos i grups, en el marc del programa GEP (GEneració Plurilingüe), ha realitzat produccions amb l’objectiu de mostrar la diversitat lingüística i cultural del centre, tot establint connexions amb la matèria des d’on s’ha treballat.

A continuació podeu trobar un llistat de les activitats realitzades en motiu d’aquesta 5a edició de la Setmana de les Llengües.

• D’on ve l’alumnat del Benaprès? Tot l’alumnat del centre que ha nascut fora ha pogut deixar constància del seu país d’origen al mapa mundi de l’entrada de l’institut.
  • Ruta modernista per Sitges. L’alumnat de Guia, informació i assistències turístiques ha preparat una ruta per la vila, amb àudios en diferents llengües, on s’expliquen les creacions modernistes més importants de Sitges.
  • Paraules especials. Des de l’àmbit artístic, s’han pogut plasmar totes les llengües que es parlen a l’institut d’una manera creativa i atractiva. L’alumnat ha elaborat una cortina, que podreu trobar al hall, amb algunes paraules preferides en les seves llengües maternes.
  • Els nostres contes. A l’Aula d’acollida, l’alumnat nouvingut ha dissenyat els seus propis contes en la seva llengua materna i amb la respectiva traducció en català. Al hall veureu les portades que han fet i els codis QR que permeten llegir aquestes històries.
  • Plats tradicionals. Des del cicle de Cuina, l’alumnat procedent de diferents llocs del món ha ensenyat als companys/es alguns plats típics de la seva cultura. Així, han pogut aprendre diferents maneres de cuinar i tastar diferents cultures.
  • Sentits, cultures i llengües. L’alumnat de l’optativa de Biomedicina s’ha fet expert en els 5 sentits humans i ha elaborat maquetes interactives per explicar-ne el seu funcionament, tot relacionant-ho amb la manera que tenim d’entendre les llengües i cultures del món.
  • Cultures i protocols a taula. L’alumnat que cursa Serveis en restauració ha realitzat un seguit de vídeos per comparar els protocols a l’hora de menjar en diferents cultures. Podeu veure’ls a les xarxes socials del centre.
  • Maths and… acció! Des de l’àmbit matemàtic, els i les alumnes de 3r s’han convertit en actors i actrius per explicar problemes matemàtics utilitzant l’anglès i l’expressió no verbal.
  • Blackout poetry. L’alumnat del cicle de Direcció ha mostrat la seva part més literària, seguint la metodologia balckout per crear els poemes, tan originals, que podeu trobar al hall de l’institut.
  • Entrevistes per les llengües. L’alumnat de l’optativa de Periodisme ha entrevistat certs alumnes nouvinguts que vivien per primera vegada la Setmana de les llengües. Properament podreu escoltar-les per fer-vos una idea de les dificultats i oportunitats que pot suposar anar a viure a un país diferent.
  • Reptes musicolingüístics. Cada dia han sonat dues cançons en diferents llengües maternes que tenim al centre. Des de les xarxes socials s’ha proposat un joc per veure qui podia reconèixer més llengües.

Esperem que hàgiu gaudit d’aquesta setmana multicultural i ens veiem el curs vinent amb noves llengües per conèixer i més activitats per disfrutar!