Sant Jordi, en tota la seva esplendor

L’institut Joan Ramon Benaprès va avançar dos dies la celebració del dia de Sant Jordi, que enguany queia en diumenge. En una jornada que va combinar la festa amb el vessant més lúdic de les matèries que s’imparteixen al centre, l’alta participació va ser la nota dominant durant tot el matí. Els tallers van ocupar la franja central del matí, que va culminar amb el lliurament dels diferents premis de Sant Jordi convocats, que anaven des de la literatura fins a la cuina. Paral·lelament, exalumnes del centre van oferir xerrades als alumnes de primer de batxillerat, explicant la seva experiència un cop superada l’etapa formativa al Benaprès. Les dues primeres hores del divendres van ser de classe; Sant Jordi és el dia festiu i a la vegada laborable per excel·lència.

Passat el primer pati, els diferents tallers d’ESO van permetre donar un aire diferent de la formació que habitualment s’imparteix al centre. Des d’un taller d’escriptura compartida fins a un taller de jocs de taula, passant pel de mandales, el de «Paraulògic», segells de goma EVA, haikus, estampació, cuina-pastisseria, Boc’N Roll, decoració de roses, polseres, puzle gramatical, refranys, jocs filosòfics, pintem poesia, reportatge visual de la diada i un taller dadaista. A més, en un taller també es van creant els diplomes dels premis que es van lliurar posteriorment. Donant suport als professors hi havia alumnat de segon de batxillerat, que també podia participar d’un taller de pubillatge o donar suport a l’organització de la cerimònia i la seva presentació. Pel que fa a cicles formatius i cuina, els tallers van ser elaboració i venda de pa de Sant Jordi, concurs de pastissos de Sant Jordi, concurs de tapes, olimpíades de la gastronomia i una gimcana.

A tres quarts d’una, després d’uns minuts de descans, va començar el clímax de la jornada: el lliurament dels diferents premis als concursos convocats per a la jornada. Els guanyadors van ser els següents:

JOCS FLORALS: (català i castellà)
Poesia Guanyadors:
1r i 2n ESO: Inés Hollermeier (1r B)
3r-4t ESO: Naiara Cascales (4t A)
Bat/CCFF: Aaroa Garcia (1r BAT A)
Finalistes:
1r-2n ESO: Alèxia Delgado (1r C)
3r-4t ESO: Oriol Borderia (3r C)
BAT-CCFF: Mar Eroles (1r BAT A)
Prosa Guanyadors:
1r-2n ESO: Àlex Rodríguez (2n C)
3r-4t ESO: Lucia Araque (4t C)
BAT-CCFF: Oleguer Arola (2n BAT A)
Finalistes:
1r-2n ESO: Maria Martínez (2n B)
3r-4t ESO: (desert)
BAT-CCFF: Bruna Martínez (1r BAT B)

Producció en anglès:
Shakespeare’s Street Art (posters en parelles) (1r ESO) Aveleen Kaur 1r ESO D
Sonets (2n ESO) Alex Rodriguez 2n ESO C
“What’s up Juliet?” (3r i 4t ESO) Maria Cara, Abril Eguia i Anastasia Craven 3r ESO C
Shakespeare’s tiktoks (1r BAT) Mar Eroles i Emili Fèlix de 1r Batx A
Narració en anglès (2n BAT) Desert

Producció en francès:
Còmics (1r i 2n ESO) Inés Hollermeier i Marina Riba (1r ESO).
Vídeo-poema (3r i 4t ESO) Oriol Boderia i Eva Blesa (3r ESO).

Aforismes:
1r-2n ESO Kila de Vertiz (2n ESO):
“Potser escollir la gàbia on vius es pot dir llibertat”
3r-4t ESO Nicolas Wainsztein (4t ESO):
“Viure és molt simple però tenir una vida simple és el més difícil del món”
BAT-CCFF Zoe Falcón (1r BAT):
“Què volem en realitat si els nostres desitjos no són només nostres?”

Premi Abel Martínez:
Gimcana de Serveis Son Roque
Sergi Iserte
Gimcana de Direcció (parelles de cuiner + cambrer) Pere Coll
Sara De la Cruz
Concurs de tapes (parelles) Aaroa Fasius
Jordi Gómez
Concurs de pastís de Sant Jordi Maria Badessi
Disseny de Carpeta Anastasia Kostylova (1r BAT B)
Disseny de catifa Corpus Yara Uzcategui (1r ESO C)

Text: Redacció de La Benvista

Fotografies: Alumnes del taller “Reportatge audiovisual de la Diada”