De (quasi) tots els continents!

DE (QUASI) TOTS ELS CONTINENTS!

Coincidint amb la Diada de Sant Jordi, celebrem la nostra 3a Setmana de les Llengües, a proposta de l’equip d’innovació GEP (Generació Plurilingüe) del centre. Des de diferents àmbits posem en relleu la presència i importància de totes les llengües maternes, que fa el nostre dia a dia a l’institut molt més interessant, sens dubte, i que ens permet conèixer-nos a nosaltres mateixos molt millor.

Feu una ullada a aquest mapa i veureu que hi ha alumnat de quasi tots els continents, només ens falta Oceania! Alguns alumnes s’han sorprès en veure que ja hi havia una bandereta al seu país i això volia dir que hi havia algun altre noi o noia amb el mateix origen. I ens expliquen amb orgull singularitats dels seus països i històries de les seves famílies que continuen vivint allà, i les escoltem amb curiositat i emoció.

Són força les activitats que estem realitzant a tots els nivells i estudis, i les volem compartir amb tota la comunitat educativa, perquè paguen molt la pena i ens fan mirar al nostre voltant amb uns altres ulls, més dolços. Per una banda estem fent aquest mapa col·laboratiu de països d’origen i per l’altra un mural al pati amb la frase Die Grenzen meiner Sprache bedeuten die Grenzen meiner Welt, de Ludwig Wittgenstein, que significa ‘Els límits de la meva llengua són els límits del meu món’, i que el nostre alumnat està traduïnt als diferents idiomes.

Seguiu-nos també a Instagram (@institutjrbenapres) i al canal Youtube Institut Benapres (hi ha uns vídeos fets per l’alumnat genials) per conèixer tot el que estem fent. I restem oberts a propostes que ens vulgueu fer arribar des de casa per fer aquesta comunitat més gran, més rica i més amable.