Celebrem el Dia de l’artista

El passat divendres 20 d’octubre vam celebrar el dia de l’artista. Un dia on l’alumnat de primer i segon de batxillerat artístic vam poder gaudir d’un munt d’activitats.

A les 8 h vam donar inici al gran dia amb una breu performance i presentació del Dia, després es van repartir  premis (entrades per anar al teatre, gentilesa de la Pregonera) un d’ells per l’Ariadna Benach, la creadora del cartell del dia de l’artista, i els altres tres es van repartir als finalistes del disseny del mural, L’Àlex Horcajada va ser el guanyador i ens va presentar el seu mural.
Tot seguit els alumnes d’història de l’art de segon de batxillerat ens van explicar el significat de cada obra del mural.
A les 9 h vam anar cap al centre d’interpretació malvasia, allà vam fer dos tallers, els de 1r vam començar fent el taller de dibuix a cegues en parelles, un havia d’analitzar la imatge durant 5 minuts, tapar-se els ulls i recrear la imatge, i l’altre l’ajudava donant petits consells o pistes. Mentrestant els alumnes de 2n van estar dibuixant a
una model al natural, van començar amb uns quants esbossos de deu minuts i després amb uns altres de vint minuts. Un cop acabades les activitats ens vam canviar de tallers.
A les 12 h ens vam trobar al racó de la calma on ens vam dividir en quatre grups diferents, i vam anar a fer sketching de diferents espais de sitges: el mirador del Museu Maricel, el Cercle artístic, el Racó de la calma i la platja.
I per finalitzar el dia a les 13:30 h vam anar al Centre cultural Miramar on ens va rebre el regidor i les tècniques de Cultura de l’ajuntament de Sitges i la Berta Eroles va llegir el manifest del dia de l’artista, posteriorment vam fer un Piscolabis de germanor.

Laia Gimenez Vancells
1r de Batxillerat

La preparació d’algunes de les activitats s’han dut a terme en anglès, donat que les matèries Disseny 2D 3D i Projectes d’art i disseny s’imparteixen en aquesta llengua, projecte GEP.

Presentació del Dia de l’artista i del nou mural de les arts de l’institut
Recorregut històric explicant les obres del mural amb l’alumnat d’història de l’art de 2n de batxillerat