Guanyem el Premi Federico Mayor Zaragoza

El dissabte 12 de març de 2011 es va celebrar al Castell de la Suda de Tortosa el lliurament del IV Premi Federico Mayor Zaragoza. L’acte va ser organitzat per l’entitat Amics de la Unesco i la Universitat Rovira i Virgili i va ser presidit per l’exdirector de la Unesco i President de la Fundación Cultura de Paz, Sr. Federico Mayor Zaragoza.

El Premi Federico Mayor Zaragoza vol destacar les iniciatives que tenen com a finalitat propiciar els intercanvis entre les cultures i que entenen la diversitat cultural com a enriquiment. L’Institut Roquetes ha guanyat el primer premi en la categoria de centres educatius pel seu Projecte Arrels, coordinat per Conxita Blanch i Marià Lleixà.

El Projecte Arrels  és un conjunt d’activitats que es desenvolupa a l’Institut Roquetes des del curs 2008-2009 per fomentar l’ús social i espontani de la llengua, ajudar a evitar conductes discriminatòries i millorar la cohesió social.

Els eixos bàsics del projecte són la creació de les Parelles Lingüístiques, parelles mixtes d’alumnes nouvinguts i catalanoparlants que es reuneixen a l’hora del pati setmanalment per parlar de temes pautats, i una sortida trimestral per conèixer l’entorn de les Terres de l’Ebre i fomentar la convivència fora del centre. Més de 80 alumnes han passat  ja per aquest projecte.

Al llarg dels dos cursos, i aquest curs també, les activitats planificades han servit per potenciar l’ús del català en contextos no acadèmics i aconseguir que l’alumnat autòcton i al·lòcton conegui d’altres llengües i cultures.

Si voleu veure la notícia de l’Informatiu d’Ebre TV, feu clic en el següent enllaç.