Club de lectura virtual amb Àngel Burgas

L’escriptor Àngel Burgas (Figueres, 1965) ha protagonitzat, aquest passat 23 de febrer, una videoconferència amb els cinc grups de 1r ESO de l’Institut Roquetes. La xerrada ha vingut donada per la lectura, durant aquest segon trimestre, d’un dels seus llibres més populars, L’anticlub, per part de l’alumnat de primer. Durant vora dues hores, l’autor figuerenc, molt vinculat a Roquetes i les Terres de l’Ebre, ha conversat amb els alumnes sobre aquest llibre i l’ofici d’escriure.

Burgas ha recordat que malgrat que ve del món de les Belles Arts, es guanya la vida escrivint i també fent de professor de dibuix de secundària. El seu vessant de docent li permet de conèixer molt bé els adolescents, el públic a qui van dirigits la majoria dels llibres que ha escrit. En el cas de L’anticlub, l’autor ha explicat que es va inspirar en l’espai de l’institut on treballa, però no en cap persona amb qui treballava en aquell moment, perquè ningú es pogués sentir ofès.

Després de la xerrada, l’escriptor ha atès les preguntes que diferents alumnes de cada grup li han adreçat. Com es va sentir quan va publicar la seva primera novel·la, com s’inspira per crear els personatges o quins recursos utilitza quan ha d’escriure novel·la per a adults o per a adolescents, han estat algunes de les qüestions plantejades pels estudiants.

Àngel Burgas ha escrit una trentena d’obres, sobretot novel·la, però també teatre, i ha guanyat nombrosos premis, entre els quals destaquen el Premi de la Crítica Serra d’Or, el Mercè Rodoreda, el Joaquim Ruyra o el Josep M. Folch i Torres.