Tecnologia amb la ciència

La setmana del 8 de novembre al nostre institut vam celebrar la setmana de la ciència. Durant tota la setmana, gràcies als alumnes de batxillerat vam omplir l’institut d’enigmes científics. Des del departament de Tecnologia, els alumnes de 4t de l’optativa de programació també van col·laborar realitzant un joc estadístic que demostrava com és de difícil guanyar els jocs d’atzar.

Els alumnes de primer de batxillerat tecnològic van preparar les preguntes i reflexions al voltant dels jocs d’atzar i alumnes de 4t van oferir la seva última pràctica desenvolupada amb programació orientada a objectes, fent servir Visual Basic for Application com a llenguatge de programació per crear un joc semblant a les màquines escurabutxaques.

L’aplicació va estar disponible per tot l’alumnat a la recepció del nostre institut, on tothom que hi volia podia participar d’una forma interactiva mitjançant una pantalla tàctil.

Els resultats han estat més o menys els esperats, de 4026 partides que es van realitzar, l’atzar va triomfar 84 cops. És a dir, poc més del 2% d’èxit, fet que s’apropa a la fórmula matemàtica que ens diu que la probabilitat que la segona figura sigui igual a la primera, en una alternança de 5 possibilitats, és d’un 20%, però que la tercera també sigui igual serà d’un 4%

Clica la imatge per veure el vídeo resum de l’activitat.