TAO DESMUNTA 6 MITES SOBRE SEXUALITAT!

Ahir, a l’hora de pati, els alumnes de Tercer d’Aula Oberta van convidar a tots els companys de l’Institut a la inauguració d’un mural que han pintat amb diferents siluetes. El mural és el producte final d’un projecte d’APS sobre Sexualitat i Salut sexual que han fet durant  aquest curs 2018-19. La formadora, la Júlia Collignon d’Actuavallès, va transmetre els objectius d’aquesta formació i cada alumne va explicar el significat de cada silueta i el mite que vol desmuntar. També alguns alumnes de QA van col·laborar llegint les seves creacions poètiques sobre l’amor romàntic. Finalment, es va compartir un modest pica-pica.

El mural vol desmuntar alguns dels mites sexuals que van treballar durant la formació com són:

• El mite de l’amor etern, és a dir, pensar que l’amor químic dels primers mesos es pot mantenir durant anys de convivència (silueta vermella amb un cor)
  • El mite de la gelosia amb la creença que aquesta és indispensable en el veritable amor. Aquest mite justifica comportaments abusius, violents, possessius, repressius , egoistes… (silueta blava que simbolitza la llibertat de l’ocell)
  • El mite de la mitja taronja, creença en què només existeix una persona que et complementa. Aquest mite provoca o una alta exigència en l’àmbit de la parella, o una tolerància excessiva dins la relació, al considerar que si és la “meva mitja taronja”, hem de permetre més, sacrificar-se més, perquè les coses al final aniran bé… ( silueta verda amb una poma que simbolitza que som el que som, no som mitjos, som sencers)
  • El mite de l’exclusivitat, la creença que és impossible estar enamorat/da de dues persones a la vegada. Això provoca l’aïllament de la parella, trencament d’amistats, renúncia a projectes propis, etc. (silueta taronja amb una clau que simbolitza que hem d’estar oberts)
  • El mite del dolor  que implica sofriment (qui t’estima et farà patir) (silueta taronja amb una màscara de teatre)
  • El mite de l’heterosexualitat, creença que pressuposa que homes i dones es complementem i que per tant les relacions afectivosexuals solament es poden donar  en la parella heterosexual, considerada com a  universal i natural (silueta verda amb l’Arc de Sant Martí, símbol de la comunitat LGTBI)