Primer premi Recerca Jove 2020, Exalumnes Bernat Borràs i Adrià López

El treball de recerca amb títol Anàlisi de la qualitat de l’aire a Sabadell de Bernat Borràs i Adrià López ha guanyat el Premi Recerca Jove 2020.

Aquests premis els atorga la Generalitat de Catalunya per tal de fomentar l’esperit científic del jovent.

En Bernat i l’Adrià, que van fer aquest treball de recerca durant el curs 19-20, van enfocar el seu treball en l’estudi de la contaminació atmosfèrica a la ciutat de Sabadell. Van escollir aquest tema perquè, d’una banda, els  interessava el fet que pogués ser tractat des de diverses disciplines científiques, com la química o les ciències ambientals. D’altra banda, la gran rellevància social i mediambiental que implica l’alarmant problema de la contaminació atmosfèrica també els va impulsar a triar aquest tema com a base d’estudi la investigació.

Aquest treball ja va obtenir el segon premi dels premis Montserrat Miró i Marimon de Sabadell. A la convocatòria d’octubre de 2020 el vam presentar als Recerca Jove i a principis de maig se n’ha sabut el veredicte.

Moltes felicitats!