Aliança amb la universitat per potenciar les STEAM

Aquest any a la Matèria Optativa d’informàtica estem totalment involucrats en la programació.

El nostre objectiu principal és que un grup d’Alumnes del Nostre institut siguin capaços de resoldre problemes de diferent tipus, a través de l’algorítmica, participant en el projecte 3TS: Tasta i testa la tecnologia. És una activitat que intenta fomentar les Enginyeries i que organitzen els Ajuntaments de Sant Quirze, Barberà i Sabadell amb la col·laboració del Centre de Visió per computador de la UAB i també la Diputació de Barcelona.

L’objectiu final és la fabricació d’un prototip de vehicle autònom amb uns cotxes de joguina. Al nostre institut dedicarem la matèria Optativa d’informàtica de quart a la realització d’aquest proptotip. Aquest primer trimestre hem començat a resoldre problemes símplex fent servir un llenguatge script, propi dels sistemes operatius Linux, el BASH.

Els alumnes han començat a treballar amb condicionals símplex i compostos, fent servir estructures repetitives d’aquest llenguatge. Al segon trimestre saltarem al Python i continuarem treballant l’algorítmica amb instruccions pròpies d’aquest llenguatge. Un vegada consolidada la programació serà el moment de programar els cotxes autònoms, on professors de la facultat d’enginyeria de la UAB vindran al nostre institut a explicar com funciona aquest autòmat i resoldre tots els problemes i inquietuds que puguin sortir amb aquest tipus de hardware.

En aquest enllaç podeu trobar més informació publicada al diari de Sabadell