Debat per a joves europeus

Els alumnes de batxillerat Pau Berlanga, Laura Moncusí i Ariadna Anguera han participat en la final de la competició de debat per a joves europeus, que s’ha celebrat el dia 24 d’abril a l’Aula Magna de la Universitat Rovira i Virgili (Tarragona).

Malgrat que ha calgut matinar força, l’experiència ha valgut la pena. El tòpic polèmic d’enguany girava al voltant de les anomenades Smart Cities del futur i de la necessitat o no dels plàstics i dels derivats químics del petroli en aquestes ciutats del demà. La jornada ha estat intensa, amb un training de preparació al matí, a càrrec de preparadors estrangers que han orientat els participants en les estratègies del debat, i amb una renyida exhibició dialèctica per la tarda, on la llengua anglesa ha estat la principal llengua vehicular en pràctiment totes les intervencions.

Finalment els nostres herois no han estat guardonats amb la recompensa de poder participar en la final europea que està previst que se celebri el proper octubre a Viena, però han mostrat una desimboltura envejable i una llengua ben esmolada.

Felicitats a tots tres, doncs, i un agraïment també per a tots els departaments i professors que des de les seves diverses matèries han donat un cop de mà als nostres alumnes per preparar llur participació al debat.

A veure si l’any vinent el Pau Vila fa història en aquest certamen!!