Pla Lector 23 / 24

Hem començat les classes amb molta il·lusió després del període vacacional. Un dels reptes que tenim aquest curs és el Pla Lector que impulsem a tots els nivells i amb la implicació de tot el claustre. Per acabar de polir aspectes relatius a aquest Pla Lector, hem dedicat una sessió de formació pel professorat molt productiva i enriquidora perquè han anat sorgint idees per implementar que, potser, en un futur gosem dur-les a la pràctica. Esperem que l’alumnat se’n beneficiï del pla que hem dissenyat.

El nou currículum proposa la implementació d’un pla lector al centre a fi de promoure l’hàbit de la lectura. És per això que hem decidit dedicar un temps diari específic a llegir en silenci a l’aula del grup-classe.

Els beneficis que comporta aquesta mesura són els següents:

• Millorar el gust per la lectura
  • Crear un espai de concentració i benestar (introspectiu) durant del matí, fora de les diferents matèries.
  • Millorar la comprensió lectora com a competència transversal.
  • Baixada de nivell d’excitació acumulat durant el matí provinent de les diferents situacions (exàmens, cansament, interacció amb els companys…).

Implicacions:

• Només hi haurà al pati la meitat de l’alumnat, per la qual cosa  la gestió de les pistes i el joc millorarà.
  • La coincidència de 1r i 3r d’ESO, per una banda, i 2n i 4t d’ESO ajudarà a la revitalització del padrinatge entre iguals. A més, facilitarà l’organització d’activitats de dinamització de patis per part de l’alumnat.
  • L’accés a la cantina serà més fluid.
  • La disposició dels grups en diferents passadissos permetrà una bona sectorització de les hores de moviment / silenci quan coincideixen lectura i pati.