Projecte Ciència per Nadal

Des del seminari de Matemàtiques participem al projecte “Ciència per Nadal a Sabadell” organitzat per la Fundació Bosch i Cardellach i que pretén fomentar el coneixement de la metodologia científica a través del treball d’un tema d’impacte entre l’alumnat de batxillerat. El tema que es proposa enguany és L’evolució de l’Univers.

El projecte està adreçat a explicar en què consisteix un treball de recerca de tipus quantitatiu que impliqui l’ús del mètode científic. En aquest sentit, es proposa que l’alumnat aprengui a formular hipòtesis a partir de dades i esbrini fins a quin punt aquestes hipòtesis són certes. La finalitat última del projecte és ajudar els alumnes a ser crítics en la presa de decisions.

Es proposa treballar els Tests d’hipòtesis com a eina per determinar la validesa d’una opinió o suposició sobre un tema a partir de dades observades. Aquests tests permeten calcular la probabilitat que la hipòtesi considerada sigui certa o falsa.