Un concurs de cartells i una gimcana centren la celebració de la Castanyada al PFI Montbui

El PFI d’Auxiliar d’Activitats d’Oficina i en Serveis Administratius de Montbui va celebrar el passat 30 d’octubre la festa de la Castanyada i de Halloween amb un programa d’actes que convidava els alumnes a col·laborar en diverses activitats lúdiques per afavorir el coneixement i la convivència. Hi va haver competicions, una projecció de cinema, premis i exposicions.

La jornada es va iniciar amb un joc de pistes: els alumnes van haver de superar 14 pistes contrarellotge i resoldre enigmes de matemàtiques, llengua i socials. Després, la dotzena d’alumnes del PFI Montbui van visionar la cinta de terror “La influencia”, de l’espanyol Denis Rovira.

En l’apartat de premis, el més rellevant va ser el guardó que es va endur l’alumna Tamara Jiménez, que va resultar vencedora del concurs de cartells amb un treball realitzat amb l’aplicació Canva que combina elements de la Castanyada i de Halloween. El jurat estava format per les dues professores del PFI, Elvira Ávila i Susana València, la directora de l’Institut, Eva Raich, i la professora de Visual i Plàstica Núria Martí, que van valorar “la claredat en el missatge, la bona integració del text i la imatge i l’original distribució de les imatges de la castanyada” del cartell guanyador. En segona posició va quedar l’alumna Andrea Espasandín, amb un cartell que destacava, segons el jurat, “per integrar la carbassa i les castanyes de manera impecable, pel requadre, que li dóna un toc tradicional, i per la seva senzillesa i claredat”. L’alumna que va quedar en tercer posició del concurs va ser Trinidad Escoz. Segons el jurat, del seu treball cal destacar “la claredat del cartell i del missatge, l’encertada fusió de les dues festes, la bona integració de la sanefa de carbasses i castanyes en el conjunt del disseny i el fet que cridi l’atenció al primer cop de vista”. Tots els cartells participants han quedat exposats als passadissos de l’Institut. El coordinador pedagògic de l’INS Montbui, Marcel Mateu, va ser l’encarregat de lliurar els premis.

La festa es va traslladar, finalment, a la pista poliesportiva de l’Institut, on es va disputar un partit de futbol.

Susana València