L’Institut Montbui participa per primera vegada en el Certamen de Lectura en veu alta

El passat dimarts, 3 de març, a l’auditori del Museu Comarcal i de la Pell d’Igualada se celebrà la primera fase del Certamen de Lectura en Veu Alta, convocat conjuntament per Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Es tracta d’un certamen en què es vol incidir en la importància d’una de les dues modalitats més importants de l’aprenentatge: la lectura i l’escriptura són considerades eines primordials i bàsiques de la resta d’aprenentatges i, per tant, han de constituir un objectiu d’atenció preferent durant tota l’etapa d’educació obligatòria. La dedicació específica a activitats de dosificació lectora no s’haurien de limitar a l’Educació Primària, sinó que ha de ser un objectiu que es perllongui al llarg de l’Educació Secundària, en la qual les activitats de comprensió lectora han de continuar tenint un paper destacat.

És per aquest motiu que l’Institut Montbui té projectat un important pla lector, perquè l’alumne no tan sols aprengui a llegir, sinó també a entendre, a comprendre, a analitzar, a avaluar i a saber comentar les lectures des dels seus departaments de llengües. El professor acompanya l’alumne en el seu procés lector.

I així, enguany l’Institut Montbui ha participat per primera vegada en el XVI Certamen de Lectura en Veu Alta, en dues categories: d’una banda, “Corsaris” (1r i 2n ESO) i, d’altra banda, “Tropa de Corsaris” (3r i 4t ESO), amb les lectures Nits de celobert, de M. Carme Roca, i El món fosc. Talps, de Jordi de Manuel, respectivament.

La fase de quarts de final s’ha portat a terme amb la participació d’un gran nombre d’instituts de la comarca de l’Anoia. Pel nostre institut de Montbui hi ha participat, en la categoria “Corsaris”, l’alumne de 1r d’ESO Carles Gonçalves i Espinagosa; mentre que en la categoria “Tropa de Corsaris”, els alumnes Abderrahim Bentarhlia Ghallout (3r d’ESO), Erik Sánchez Cózar (4t d’ESO) i Mireia Rivero Sallent (4t d’ESO), quedant en una honorable segona posició, la qual cosa ha animat tant al professorat com a l’alumnat a treballar-hi insistentment per tal de poder tornar a participar-hi l’any vinent.