L’Institut Montbui participa en el projecte “Fem més escola”, gràcies als ajuts POEFA per a l’èxit educatiu

El Departament d’Educació va obrir convocatòria per seleccionar centres de titularitat pública dependents del Departament que presentessin un projecte escolar amb accions innovadores de suport i reforç per a la reducció i la prevenció de l’abandonament escolar prematur i el foment de la igualtat d’accés a una educació de bona qualitat en l’etapa de secundària obligatòria.

El projecte “Fem més escola” té com a objectius:

1) reforçar aspectes acadèmics i formatius, desenvolupar hàbits d’estudi, enfortir la convivència i promoure l’autoestima, la motivació i el treball en equip.

2) consolidar la relació de l’Institut amb les escoles de primària dins el marc del Pla Educatiu d’Entorn, amb la finalitat d’unificar línies d’actuació pedagògica i organitzativa.

Les activitats del projecte “Fem més escola” plantegen un treball dirigit a aquests alumnes, en horari escolar i extraescolar, on es reforcin aspectes formatius d’enriquiment curricular i al mateix temps que permetin realitzar una tasca d’acompanyament que treballi aspectes més d’hàbits i de motivació, tant dels alumnes, com així també comptant per aquesta finalitat amb la participació de famílies i professors.

Es realitzen tallers d’orquestra, teatre i hort en horari escolar; extraescolars d’estudi assistit, teatre i tabals; estada a un camp d’aprenentatge musical; tallers de ioga per a alumnes, professorat i famílies; tallers per a famílies; tallers de pares i mares i professors en prevenció; mindfulness i taller de narrativa audiovisual.