L’Institut Montbui a la fira educativa Bett 2020 de Londres

Un dels objectius de l’Àrea TAC del centre i, conseqüentment, un dels objectius que tinc com a coordinador TAC de l’Institut, és el de buscar noves metodologies i eines digitals que ens permetin millorar el dia a dia a les nostres aules, amb una finalitat claríssima: Millorar els aprenentatges del nostre alumnat. Personalment crec que és un dels objectius més importants i un dels reptes més grans que té tot coordinador TAC, i dels més engrescadors! I més quan tens l’oportunitat d’anar a una fira dedicada a la transformació educativa digital! Doncs sí, això és la Bett 2020, una trobada anual a Londres amb ressò internacional que agrupa centenars de proveïdors tecnològics amb milers de productes pensats i creats per aplicar a les aules, pensats i creats per a l’educació. Seria com si parléssim del Mobile World Congres de Barcelona, però dedicat a la transformació educativa digital.

I, per primera vegada, hem tingut l’oportunitat d’assistir-hi com a centre. El nostre partnertecnològic, Cloudalia Educación, ens va brindar l’oportunitat de poder-ho fer, convidant-nos a assistir-hi i assumint la despesa que comportava el viatge i l’estada a Londres a un representant del nostre centre amb tan sols dos altres representants d’altres centres de Catalunya. Quina gran oportunitat! Així, el dimecres dia 22 de gener, ben d’hora, vaig viatjar com a representant de l’Institut Montbui cap a Londres i vaig tornar l’endemà, dijous dia 23.

Amb aquestes escasses però intenses hores, vaig poder visitar de primera mà més d’una vintena de proveïdors tecnològics per aprofundir en qüestions relacionades amb eines i solucions de robòtica, realitat virtual, eines de projecció, gamificació, programari virtual i solucions de Google per al nostre centre, i copsar realitats i dinàmiques d’altres centres “around the world”.

A més, vam tenir concertades tres importants visites per nosaltres, ja que són grans empreses de les quals utilitzem els seus productes, i per uns minuts vam poder parlar en primera persona de problemes i interessos que tenim al nostre centre, tot fent arribar el nom “Institut Montbui” a totes elles: Google, Asus i Promethean.

Així, vam parlar d’accessibilitat i d’aplicacions amb el representant d’Iberia de Google, presentant-li en nostre projecte 1×1 amb chromebooks al centre; vam poder discutir sobre els chromebooks que tenim al centre amb el proveïdor Asus, i vam poder conèixer de primera mà les novetats en panells de projecció Promethean, dels quals ja en disposem al centre també. És gratificant quan pots plantejar dubtes i problemes directament als creadors, i més quan aquests t’escolten per saber com poden millorar els seus productes per tal que responguin a les teves necessitats.

A tots ells, a Cloudalia i al centre, gràcies per deixar-me visitar la fira Bett 2020; espero que en traiem, conjuntament, grans projectes per aplicar a les nostres aules!

Marc Piqué

Coordinador TAC