L’Institut a la Cooperativa agropecuària de Guisssona i a Iesso

Els alumnes de 2n d’ESO van visitar el passat dijous 31 de gener l’empresa Cooperativa agropecuària de Guissona i les restes arqueològiques romanes de Iesso.

En la visita de la cooperativa van tenir el seu primer contacte amb els processos tecnològics que han començat a treballar a l’aula. Conèixer una empresa agroalimentàira des del punt de vista tecnològic i en d’altres vessants. En aquest cas es tractava d’una empresa de grans dimensions i estructura però, permet als alumnes fer-se cinc cèntims de com treballen, de la planificació i de les seves característiques.

Després van tenir contacte amb les restes arqueològiques de Iesso on van participar en una gincama que ens van preparar amb un ampli i interessant atrezzo.

La ciutat romana  es pot situar a principis del s. I aC. Perfectament organitzada i estructurada amb carrers ortogonals, muralla, amb àrees de necròpolis i espais públics, la seva economia es basa en l’agricultura, encara que també existeixen petites manufactures, com la ceràmica i els telers domèstics. Aquesta ciutat arriba ben be fins al s. VI dC al s. XI, en el període d’enfrontament entre el món àrab i els comtats feudals catalans, la nostra terra esdevé “terra de ningú”, on s’estableix la frontera entre els dos mons.