L’alumnat de 2n de batxillerat exposa els Treballs de Recerca

El passat dimarts dia 15 d’octubre, enmig d’un gran nerviosisme, gairebé trenta alumnes de 2n de batxillerat van fer les exposicions orals dels Treballs de Recerca, una activitat obligatòria d’investigació, que ha de fer tot l’alumnat de batxillerat i que representa un 10 % de la nota.

El treball es du a terme amb l’orientació i el seguiment del professorat –cada alumne està tutoritzat per un professor o professora del centre–, per tal de consolidar la competència en recerca. Es pot emmarcar dins un àmbit disciplinari, o pot ser interdisciplinari o transversal. La metodologia és diferent segons el tipus de recerca i l’àmbit: científic, tecnològic, estadístic, artístic, literari, històric, etc.

Amb la defensa oral han tancat un procés que va començar l’octubre del curs passat, mentre feien 1r de batxillerat. Els alumnes van anar fent la seva presentació davant un tribunal format per tres professors, que van avaluar les seves intervencions per extreure’n la nota, una nota que es sumaria a la resta de notes obtingudes durant el procés de desenvolupament i seguiment del treball.

Un dels objectius principals del TdR és que cada alumne faci una tria temàtica d’acord amb els seus interessos i les seves inquietuds. I és que l’interès i la motivació de l’alumnat és la clau de l’èxit, de l’aprofundiment i de la qualitat d’un treball d’aquestes característiques. Així, el ventall de temes va ser ben ampli i variat, i van sorgir títols tan interessants com: La immigració de l’Àfrica a Europa, La dona i el teatre, Lesions de genoll al món del futbol, Les orenetes a Montbui, La importància del llenguatge no verbal o El pèndol de Foucault, entre d’altres.

Al llarg de tot aquest any i amb la intenció de recollir el màxim d’informació per tirar endavant les investigacions, els alumnes han fet recerca teòrica, treball de camp, anàlisi de dades, entrevistes i enquestes. Els resultats han estat força positius i l’equip docent els felicita per la feina feta.

A continuació, podeu veure algunes fotografies de les exposicions orals: