La coral de l’Institut Montbui ens omple de bona música

La coral de l’Institut Montbui està formada per una trentena d’alumnes de tots els nivells d’ESO i batxillerat. Aquest curs 19-20 ha agafat el relleu de la direcció la Carlota Miró, juntament amb un grup de músics: el Xavier Alicart (guitarra), el Jaume Domingo (teclat) i el Manu Duarte (Baix), tots ells professors de l’institut Montbui. Els tres músics acompanyen la coral als assajos i també les actuacions que es fan al llarg del curs, tant si són actes que se celebren a l’Institut, com si són trobades que es fan fora, com poden ser els camps d’aprenentatge o les actuacions que fem a altres centres.

Els assajos es fan durant el primer pati, els dijous i divendres de cada setmana. És una coral oberta a tots els alumnes de l’institut que els mogui la sensibilitat per la música i el cant, i que vulguin compartir aquesta experiència.

En el que portem de curs, per fer una bona acollida en els intercanvis que s’han fet amb un institut alemany i un de francès, la coral els ha rebut cantant. També vam actuar per Santa Cecília, patrona de la música i, amb la intenció de crear un ambient festiu i nadalenc, també vam actuar just abans de les vacances d’hivern.

A més de les actuacions que hem fet al centre, la coral ha sortit a cantar a les escoles i a les llars d’infants de Santa Margarida de Montbui.

El projecte de coral té previst assistir a un camp d’aprenentatge a Vilaseca el mes d’abril, on enregistrarem una cançó i una trobada de corals d’altres centres de secundària de l’Anoia, al juny.

Algunes de les peces del nostre repertori són les següents: Oh when the saints(espiritual negre) o Boig per tu (SAU). Quan van venir els alumnes de l’intercanvi amb França vam afegir Ma liberté(Georges Moustaki). Després, per les festes de Nadal, vam crear un repertori específic per anar a cantar a les escoles i a la llar d’infants. Així, vam cantar Oh, when the saints, El burrito sabanero(Nadala veneçolana), Quan somrius (J.Thió) i Feliz Navidad (J. Feliciano).

Actualment, estem preparant el repertori que farem al concert de la trobada de corals de l’Anoia i al camp d’aprenentatge: Sing for the climate (amb la música de Bella Ciao), Mirall de pau (David Melgar) i Progreso (R. Carlos).

Carlota Miró

Directora de la coral

Un dia d’assaig al pati de l’Insitut.

La Carlota, la nova directora de la coral, el dia de l’intercanvi amb els alumnes francesos.