Els alumnes de 3r d’ESO visiten el Parlament de Catalunya i l’exposició Human Bodies

Els passats dilluns 9 i 16 de desembre els alumnes de 3r d’ESO van visitar la seu del Parlament de Catalunya i l’exposició d’anatomia Human Bodies. Una sortida que combinava una activitat de ciències socials amb una altra de ciències naturals.

La primera parada la van fer al Parlament de Catalunya, on els alumnes van poder veure i escoltar in situ, el que havien treballat prèviament a classe sobre el tema: l’organització política de les societats.

La visita va començar al Saló de Sessions o de Plens. Mentre l’alumnat seia a les butaques superiors de l’hemicicle, els guies van explicar la història i les diverses funcions de l’edifici (arsenal militar de la Ciutadella construïda per Felip V, passant pel museu i el Palau Reial de la reina regent Maria Cristina, fins a ser seu del Parlament en temps de la Segona República). Després van explicar quines funcions es desenvolupaven en el Parlament, quants escons té cada grup parlamentari, quina ubicació tenen a la cambra, com s’escullen els membres de la mesa del Parlament, com voten les propostes de lleis, i finalment van poder preguntar molts dels dubtes que els inquietaven. Per últim, van poder veure la popular Escala Reial per on passen les autoritats que visiten el Parlament, la Sala dels Passos Perduts (Saló Rosa, Saló Gris i Saló dels Canelobres), on els polítics debaten entre passadissos moltes de les lleis i acords que després es portaran a debatre al Saló de Plens. Concloïa així, una bona i didàctica visita a una de les nostres institucions.

A la sortida del Parlament, van continuar la seva ruta d’assoliment d’aprenentatges, i es van dirigir cap al centre comercial de les Arenes,  on s’hi troba ubicada l’exposició d’anatomia humana: Human Bodies. Allà els alumnes van poder observar molts dels aparells, sistemes i òrgans treballats a classe i d’altres que els treballaran en breu. També van poder ampliar els seus coneixements generals de l’organisme humà i així poder comprendre millor el seu funcionament i malalties. L’exposició estava dividida en vuit sales i cada alumne tenia una audioguia. En grups de tres o quatre persones havien d’omplir una guia pràctica/didàctica. Aquesta guia l’acabaran de treballar a l’aula perquè així tanquin el cercle didàctic d’aquests continguts, molt importants en el tercer curs de l’ESO en l’assignatura de Biologia i Geologia.