Els alumnes de 1r d’ESO s’inicien en el ioga

La setmana passada, els alumnes de 1r d’ESO van iniciar-se en la pràctica del ioga. Aquesta activitat s’emmarca dins del projecte “Fem més escola”, que es du a terme gràcies als ajuts POEFA per a l’èxit educatiu i compta amb el suport del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, el Ministerio de Educación y Ciencia i el Fons Social Europeu.

Els objectius del projecte són:

1) Reforçar aspectes acadèmics i formatius, desenvolupar hàbits d’estudi, enfortir la convivència i promoure l’autoestima, la motivació i el treball en equip.

2) Consolidar la relació de l’Institut amb les escoles de primària dins el marc del Pla Educatiu d’Entorn, amb la finalitat d’unificar línies d’actuació pedagògica i organitzativa.

Així, entre d’altres activitats subvencionades que també realitzem al centre, comptem, des de la setmana passada, amb les classes de ioga dirigides pel professor Àngel Illa, que acompanyarà l’alumnat de 1r ESO en el descobriment d’aquesta disciplina.

Es duran a terme cinc sessions amb cada grup classe, programades en les darreres tres hores de cada divendres.

Les primeres sessions de cada grup van ser un èxit i, a més de descobrir el ioga, l’alumnat de 1r d’ESO va compartir moments ben especials i diferents als viscuts fins ara.

A més, l’Àngel, al llarg de les sessions donarà pautes perquè el professorat que ho desitgi pugui donar continuïtat a l’activitat en algun moment de les seves classes, per afavorir la concentració de l’alumnat i la relaxació en moments d’esverament acusat.

Les classes es fan al gimnàs del centre, on hi ha unes estoretes i cada alumne n’haurà d’agafar una per a dur a terme la sessió. A més, es demana que portin una manteta prima o bé un anorac –per tapar-se durant la relaxació– i que vinguin amb els peus i els mitjons nets.

L’Àngel, amb les seves classes, intentarà trencar la rutina diària de l’institut per crear un ambient diferent que els permeti desconnectar del món exterior i connectar amb ells mateixos.