Visita al Molí Paperer i a l’Abric Romaní

El dia 1 d’abril diferents professors vam acompanyar als alumnes de 1r ESO a Capellades a visitar un molí del segle XVIII i XIX, el “Molí Paperer”, seguidament vam anar a “l’Abric Romaní”, un espectacular jaciment arqueològic del Paleolític.

Va ser una sortida molt enriquidora, en què els nostres alumnes van conèixer tota la història del Molí Paperer així com també van visualitzar les maquetes que hi havien exposades al seu museu. Després, els nostres estudiants van aprendre com es feia el paper, la maquinària i eines emprades així com també, van fer paper. A més d’això, van  visualitzar diferents fibres naturals i observar la seva estructura al microscòpic. En acabar la visita del “Molí Paperer” ens vam dirigir a visitar el museu de “l’Abric Romaní”, en el seu museu els nostres alumnes van veure restes d’animals (dents de rinoceront, mandíbula de pantera…), cranis de l’homo sapiens i cranis de neandertals, van conèixer les diferències físiques que hi ha entre un homo sapiens i un neandertal. A continuació, van visitar l’impressionant “Abric Romaní” descobert per Amador Romaní a l’any 1909, de fet aquest jaciment porta el seu nom, en el qual es pot conèixer la manera de viure de l’home de Neandertal. Després, van visualitzar pirita, ja que la utilitzaven per poder encendre el foc i també van veure sílex de diferents colors i mides. Així mateix, també van conèixer les diferents formes de caçar: Amb llança i propulsor i amb arc i fletxa. A més de practicar aquests tipus de llançaments.

Per finalitzar, tant els professors com l’alumnat  vam gaudir molt d’aquesta interessant sortida, en la que els nostres alumnes van aprendre i també van repassar diferents aspectes explicats a classe tant de l’assignatura de Socials com de l’assignatura de Tecnologia.