Superada la fase regional de la competició ProgramaMe

El passat 29 de març del 2023 tres alumnes del cicle formatiu de grau superior de Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma de l’Institut Milà i Fontanals van participar en la competició ProgramaMe (fase Regional) on es resolen problemes de programació en un temps limitat.

En aquesta edició, que es va celebrar a l’Institut Nicolau Copèrnic de Terrassa, hi van competir tres alumnes del Milà i Fontanals formant el grup Lokyllos.

La gestió per part del centre organitzador va ser esplèndida. Cada equip comptava amb totes les eines i materials necessaris per a poder afrontar tots els reptes, com també, ordinadors equipats amb l’entorn de desenvolupament integrat (IDE). Els equips disposaven només d’un ordinador i un dossier per cada membre amb tots els reptes a resoldre.

Els reptes van ser variats i requerien diferents habilitats de programació. Alguns eren més senzills i es podien resoldre en poc temps, mentre que altres eren més complexos i requerien un esforç addicional per a ser resolts. Els participants van haver d’aplicar tot el coneixement après al llarg del curs de manera eficient per a poder resoldre el màxim nombre de problemes possible en el temps limitat.

Durant les 4 hores de treball intens, els jutges presents a l’aula, enganxaven un globus perquè els altres participants poguessin veure quants exercicis havia fet. Els globus eren d’un color diferent per identificar cada problema resolt.

Els resultats van ser molt satisfactoris, ja que els alumnes van quedar en cinquena posició, la qual cosa implica la participació en la fase estatal.

En resum, el concurs de programació ProgramaMe és una oportunitat excel·lent pels alumnes, els permet:

— desafiar-se i millorar les seves habilitats,

— conèixer altres estudiants

— compartir la seva passió per la programació.

Els professors que els acompanyen juguen un paper clau en aquesta experiència, ja que els proporcionen suport i guia en tot moment.