Un procés tecnològic i humà: el tèxtil

L’alumnat de 2n d’ESO va realitzar una sortida el divendres 4 de novembre al Museu de la Ciència i la Tècnica de Catalunya [Terrassa]. Aquesta activitat ha estat organitzada per l’Àmbit de Ciències i Tecnologia.

La visita al museu oferí als alumnes l’oportunitat de conèixer l’apartat de les màquines de vapor i el tèxtil. D’aquesta manera van adquirir informació i coneixements de caràcter científic i tecnològic, emmarcats en el paisatge del patrimoni industrial català.

El recorregut del tèxtil va permetre visitar els procediments que seguien les fàbriques per desenvolupar els teixits, alhora que va posar de relleu el context social de la segona meitat del s. XIX i principi del s. XX, en què les pugnes entre el moviment obrer i la burgesia dins de les fàbriques i les lluites obreres per millorar les seves condicions laborals eren una constant.

També van aprofundir en el funcionament de les màquines tèxtils, que funcionaven amb vapor, i la importància que aquest sector ha tingut en la industrialització del país, Catalunya.

Pel que fa a l’apartat del vapor, es va veure el funcionament de les fàbriques amb la utilització del carbó com a combustible fòssil, i tots els avantatges que va portar l’ús del vapor en la millora del transport, la indústria i el desenvolupament tecnològic.

En definitiva una simbosi d’història i ciència que va fer les delicíes dels nois i noies que hi assistiren.