Una passejada divina, un recorregut mitològic pel Museu d’Arqueologia de Catalunya

El dimecres 11 de novembre el seminari de Cultura Clàssica [llatí i i grec] ha organitzat de nou l’activitat  “Una passejada divina” pel Museu Arqueològic de Catalunya amb els alumnes de la matèria optativa de Mitologia Grecoromana de 3r d’ESO.

L’alumnat ha fet un recorregut per les creences religioses dels pobles de la prehistòria i de l’antiguitat. Una visió que ha aplegat des de les venus paleolítiques fins als déus del panteó grecoromà, i també les divinitats orientals com Isis o Tanit.

D’aquesta manera han reconegut, mitjançant les restes arqueològiques de les sales sobre Grècia i Roma, els mites clàssics que hi estan representats: la guerra de Troia; els principals déus i deesses del Panteó Clàssic; herois com Bel·lerofont i Perseu ,occidor de la Medusa, representada en una esculptura procedent d’una necrópolis; el sarcòfag del “Rapte de Prosèrpina”; el mosaic de “ Les tres Gràcies “ i finalment l’escultura de Príap, déu de la fertilitat procedent d’Hostafrancs.

Amb aquesta visita han après com evoluciona el món de les creences al llarg de la història, quins són els elements que motiven la creació d’un món mític, com es representen les creences i, sobretot, han valorat les obres d’art del museu com a fonts d’informació històrica i mitològica.

En aquest sentit han pogut descobrir que ,malgrat les diferències, les motivacions per creure són en totes les cultures les mateixes.