Servei comunitari és amic de la gent gran. Projecte de lectoescriptura

Des d’APS (Aprenentatge i Servei Comunitari), el passat mes d’octubre vam plantar una llavor en col·laboració amb la coordinadora d’acció social a Catalunya, Txell Teixidó.

Molt amablement va venir a explicar quina és la seva funció i la de la fundació Amics de la gent gran a l’alumnat de tercer d’ESO dels grups A, B i C.

L’edatisme és la tercera causa de discriminació al nostre país i sensibilitzar a l’alumnat amb alguna activitat hauria de permetre que esdevinguin ciutadans respectuosos i compromesos amb la gent gran.

Amb l’alumnat voluntari de 3rC vam començar un projecte de lectoescriptura. Els amics per carta, que es troba en desús, ha servit per connectar a joves i gran.

La resposta ha sigut molt bona i esperem continuar amb aquesta correspondència i perquè no, fer una trobada abans que acabi l’any 2022.

Hem d’aprendre de la gent gran perquè ha viscut més que nosaltres i segurament s’han enfrontat a diferents reptes que li permeten tenir una visió de conjunt d’allò que és realment important a la vida. Per aquest motiu m’agradaria recollir algun dels fragments que han escrit:

Mª Rosa
Antonio
Teresa
Salvador

Logotip del projecte APS i cartes elaborades per l’alumnat de 3rC: