Protecció Civil I Servei Comunitari a l’INS La Romànica

El passat dia 12 i 18 de maig els voluntaris de protecció civil, Rafael, Mari Carmen i Emili, president de l’associació, van venir al centre per sensibilitzar a l’alumnat de tercer d’ESO vers el voluntariat.

L’alumnat i nosaltres, el professorat, hem après les actuacions que aquest organisme duu a terme i els possibles riscos que té Barberà del Vallès, el nostre municipi.

Des de transport d’aliments i entrega de mascaretes durant el confinament, passant per garantir que les festivitats de Sant Joan o la festa major es puguin celebrar o coordinant el recapte de medicaments i aliments per enviar-los a Ucraïna en són exemples.

A més d’una posada en escena molt elaborada amb la utilització de recursos audiovisuals, els voluntaris de protecció civil van preparar activitats pràctiques com la reanimació cardiopulmonar (RCP), La posició lateral de seguretat (PLS), el llenguatge fonètic o la comunicació amb walkie-talkie per transmetre un fet.

Explicació a la classe de 3r F.
Alumnat de 3r D fent RCP.