Jubilacions en temps de pandèmia

El confinament i les mesures preses a causa de la pandèmia de la COVID-19 han fet que les jubilacions, potser, hagin passat una mica desapercebudes.

Ara que som a final de curs, volem fer un merescut homenatge als quatre membres del professorat de l’Institut La Romànica que s’han jubilat en temps de pandèmia. Quatre magnífiques persones que han deixat una forta petjada en el nostre alumnat i en tota la comunitat educativa.

Lourdes Ferran Boleda

La Lourdes, del Departament d’Educació Visual i Plàstica, és Llicenciada en Belles Arts i claríssimament ha estat, per molts motius, un pal de paller del nostre centre.

Segur que tots i totes la recordem per haver estat durant molts i molts anys la coordinadora de les activitats extraescolars, la persona que ha dinamitzat i organitzat totes les festes del centre, des dels tallers de la Castanyada i de Nadal, passant pel moment àlgid i apoteòsic de Carnestoltes i les activitats de Sant Jordi, fins a les graduacions de 4t d’ESO i 2n de Batxillerat, les orles de l’alumnat i professorat, així com l’organització de les sortides, les colònies i viatges tant de l’ESO com de Batxillerat. Ah, i també les festes per al professorat de Nadal i de final de curs, així com els tradicionals “Viatges Sorpresa”. Deu n’hi do com l’estem trobant a faltar!

Com sabeu, la Lourdes ha estat una persona activa, dinàmica, creativa, una artista amb una gran capacitat de treball en vers tota la comunitat educativa, des de que va arribar al centre el 1998.

Des d’aleshores, ha desenvolupat diversos càrrecs importants, com ser la cap del Departament d’Educació Visual i Plàstica en diverses ocasions, així com la directora de l’Institut La Romànica des de 2001 fins a 2005.

El confinament decretat el març de 2020 va fer que no es poguessin dur a terme els actes de graduació de 4t d’ESO i 2n de Batxillerat presencialment o els actes de Commemoració del 40è Aniversari de l’Institut La Romànica que amb tanta dedicació havia organitzat.

Des d’aquestes línies volem mostrar l’etern agraïment per tot allò que durant anys ha aportat al centre, per la seva vitalitat i per la capacitat per fer-nos partícips de mil i una activitats i experiències.

Lourdes, gràcies per aquests 22 anys de dedicació al centre i per omplir de color les nostres vides.

Antonia Heras Vergel

L’Antonia ha estat una professora de dilatada trajectòria al nostre institut, tradicionalment vinculada al Departament de Llengua Castellana, però què tots i totes la coneixem per haver estat la professora de llatí.

Llicenciada en Llengües Clàssiques, va arribar al centre el 1985 com a professora de llatí i de grec i ha estat la Catedràtica de Grec de Batxillerat. Eren altres temps, quan aquest era l’institut de Batxillerat de Barberà del Vallès.

Durant anys, va desenvolupar càrrecs com Cap de Seminari de Grec, cap de Seminari Addicional de Llengües Clàssiques, tutora o cap de Departament de Llengua Castellana.

Ha estat una professora tradicionalment vinculada a Batxillerat, però també a l’ESO, molt estimada i valorada per l’alumnat i per tot el professorat. L’Antonia ha acostat durant dècades l’alumnat de Barberà a la Cultura Clàssica, en majúscules.

Discreta i culte, honesta i amable, elegant i de tracte exquisit, una gran lectora que ha fet estimar els llibres, les llengües “mortes” i vives, la mitologia i la cultura al nostre alumnat, plantant la llavor del sapere aude.

Antonia, gràcies per aquests 35 anys de dedicació a l’Institut La Romànica i pel teu savoir faire. Carpe diem.

Josep Cano Ruiz

El Josep va arribar al centre l’any 2006 com a professor del Departament de Ciències Socials. Llicenciat en Geografia, ha impartit al nostre institut matèries de Geografia i d’Història a l’ESO i a Batxillerat.

Ha tingut diversos càrrecs, com tutor d’ESO, coordinador de 2n d’ESO, coordinador del Pràcticum Màster de Professorat de Secundària i cap del Departament de Ciències Socials en diverses ocasions.

Durant els anys de docència al nostre institut ha encapçalat diversos projectes, com el Projecte de l’estació meteorològica, però que la pandèmia no li va permetre desenvolupar.

Esportista i viatger, pacient i observador, reivindicatiu i lluitador, meticulós i just, de posat seriós per qui no el coneix i alhora amb un gran sentit de la ironia, un professor interdisciplinari i de tracte proper a l’alumnat, i una autèntica caixa de sorpreses.

El Josep durant aquests anys ha estat una persona que, sense fer gaire soroll, quan s’ha alçat i ha parlat ha estat escoltat i respectat. Un gran professor i company a qui trobem a faltar.

Josep, gràcies per aquests 14 anys al centre i per tota una vida dedicada a l’ensenyament.

Maria Ángeles Pina Carilla

La Mari Ángeles va arribar al centre l’any 2019 i només hem pogut gaudir de la seva estada durant el curs passat i el primer trimestre del present curs.

Tot i que ha desenvolupat la seva tasca docent al nostre centre com a professora de llengua anglesa, formant part del Departament de Llengües Estrangeres, la Maria Ángeles és Llicenciada en Història.

La seva dilatada carrera parteix de l’ensenyament privat, on ha estat docent durant 34 anys. Al nostre institut ha estat tutora i s’ha guanyat ràpidament l’estima i el respecte de l’alumnat.

Una professora amb un gran dinamisme i versatilitat, dolça i intuïtiva, pragmàtica i resolutiva, extravertida i amb un gran sentit de l’humor. Una professora amb el do de la saviesa popular per tenir sempre un refrany als llavis per a cada ocasió.

Mari Ángeles, gràcies pel temps que has compartit amb nosaltres i per ser una gran companya i persona.

Lourdes, Antonia, Josep i Maria Ángeles, tota la comunitat educativa de l’Institut La Romànica vol transmetre-us, a més a més d’un profund agraïment, el nostre desig de què els nous camins i reptes que ja heu començat a dibuixar durant aquests mesos, ara els pugueu començar a caminar amb pas ferm.

Ah!…. i no oblideu mai que aquesta és casa vostra.
SORT!!!