Salimos al teatro: ‘Yerma’ y ‘Tres somberos de copa’

El passat  19 de novembre els alumnes de 1r i 2n d’ESO van anar a veure Tres Sombreros de copa de Miguel Mihura al Teatreneu.

L’habitació d’un hotel modest en una capital de província de segona fila és l’escenari on en Dionisio i la Paula es coneixeran. Ell s’allotja a l’hotel la nit anterior al seu casament i ella, amb el seu grup de ball, hi actuarà al dia següent…

Els alumnes de primer i segon ens han deixat les seves crítiques  sobre l’obra de Mihura:

“La obra trata diversos temas: el racismo, los convencionalismos, el matrimonbio sin amor…A mí me gustó mucho porque al principio el protagonista dice estar enamorado de su prometida y después de conocer a Paula descubre el verdadero amor”. Pere Ballart (2n B)

“Me gustó bastante, estuvo entretenida y se me hizo corta. Los actores lo hicieron muy bien, no me aburrí en ningún momento”. Martí Tarrida (2n A)

“La obra ha estado bien, pero algunas partes eran aburridas, sobre todo al principio”. Sonia García (2n C)

“Me ha gustado bastante, era interesante y entretenida.  Faltaban algunes escenes y había momentos en los que no la entendía. De todos modos me gustó”. Zakira Imran  (1r B)

“La obra  me ha parecido graciosa, pero faltaban algunos personajes”. Emily (1r C)

Yerma, o el Lorca més actual

El passat 12 de novembre, els  nostres alumnes de 4t d’ESO van fer una sortida didàctica al teatre Victòria, al Paral·lel de Barcelona, per assistir a la representació de Yerma, una de les conegudes tragèdies de Federico García Lorca. L’adaptació va ser a càrrec del Projecte Ingenu.

L’actualitat del tema –la repressió social que pateixen les dones- així com la bona actuació del grup, l’adequada adaptació i el col·loqui posterior van ser un èxit. L’obra havia estat prèviament treballada a classe.