Setmana del respecte, l’escolta activa i l’acompanyament

A l’Institut Josep Pla celebrem del 12 al 16 de novembre La setmana del Respecte, l’escolta activa i l’acompanyament, aprofitant que el divendres, 16 de novembre, és el dia mundial del Respecte i la Tolerància.

Els objectius a treballar són:

• Aprendre què és el respecte.
  • Respectar-nos quan parlem.
  • Eliminar els insults i el bullying al nostre institut.
  • Conscienciar a la comunitat educativa dels beneficis del respecte i la tolerància.
  • Acceptar les diferències.
  • Desarrelar els estereotips.
  • Potenciar el programa de la TEI (Tutoria entre Iguals) que s’ha implementat aquest curs al centre.
  • Celebrar el dia mundial del respecte i de la tolerància.

Com ho portem a terme:

Amb els alumnes de 3r d’ESO i des de la classe de Cultura i Valors Ètics s’ha treballat el tema del respecte, l’escolta activa i l’acompanyament amb l’objectiu que els alumnes els interioritzin i assumeixin amb il·lusió el paper de tutors entre iguals amb els companys de 1r.

S’han fet uns cartells per penjar per l’institut i unes banderoles amb frases motivadores sobre aquests valors, que també hem penjat a l’entrada del centre.

També s’estan fent activitats lúdiques al pati organitzades pels alumnes de 3r. aprofitant l’hora del pati i l’hora de lectura.

A les aules de 1r. al llarg de la setmana es confeccionarà un arbre sobre un mural en el qual es dibuixarà el tronc i les branques i els alumnes de 1r. i 3r.  pintaran conjuntament les fulles/mandales de la confiança/amistat (amb la col·laboració dels tutors i tutores).

Per acabar, els alumnes de 3r. donaran un record d’aquesta “Setmana del Respecte, l’Escolta Activa i l’Acompanyament” als companys de 1r.

També durant tota la setmana hi haurà una mostra de llibres sobre el valor del respecte a l’espai que tenim al davant de la Biblioteca.

Aviat tindreu de record un recull d’imatges del nostre centre!

Veure tríptic de la Setmana del respecte, l’escolta activa i l’acompanyament.

Manel Juárez