Xerrada sobre l’estudi de les roques i i els minerals

El passat dimecres 17 de gener a les 12h a la sala d’actes va tenir lloc la conferència “L’estudi de minerals i roques, més necessaris que mai”, impartida pel sr. Telm Bové. És una activitat de divulgació de geologia ofertada per la Facultat de Ciències de la Terra de la UB. Hi van participar els alumnes de la matèria de Geologia i Ciències Ambientals de primer i segon de batxillerat i l’alumnat de S4C que cursa la matèria de “Biologia i Geologia 4”. La seva xerrada destacava la importància de molts elements essencials en les noves tecnologies, i com la seva obtenció depenia de conèixer en quines roques i minerals es troben per poder-los localitzar i extreure en mines, quan això és rentable econòmicament. També va esmentar com la distribució desigual d’aquests materials als continents té conseqüències a nivell geopolític, i quin és el paper de la geologia i els geòlegs per poder trobar i obtenir tots aquests elements. Agraïm a en Telm i la Facultat de Ciències de la Terra de la UB que cada any ofereixin l’oportunitat de conèixer de primera mà algun aspecte de la geologia a tots els centres de Catalunya que ho demanin, ja que la col·laboració amb les universitats és clau per despertar vocacions. (fotos)