TdS a 3r ESO. Visionat documental I les fonts van parlar

Els alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Joan Brudieu han visualitzat el documental “I les fonts van parlar”, dedicat als aiguats de 1982 que van afectar especialment l’Alt Urgell, Andorra i la Cerdanya (fotos). La visualització d’aquest projecte s’emmarca en el Treball de Síntesi d’enguany dedicat a l’Aigua i on ja hi havia un apartat que comentava la tragèdia que es va viure el 1982. El film és una recreació de les 48 hores més tràgiques i inesperades de les inundacions i el seu impacte humà i material, explicat a través de sis testimonis que van viure la tragèdia en carn pròpia. El documental se centra en sis històries que van tenir lloc a Martinet, el Pont de Bar, Montferrer, Oliana, la Seu d’Urgell i Andorra. Els testimonis s’han escollit per la seva singularitat i perquè permeten traslladar l’espectador als dies 7 i 8 de novembre del 1982. El projecte és el resultat d’un any de recerca de fonts orals i documentals, entrevistes, filmacions i muntatge. Pirineus Televisió va projectar el documental per primer cop el passat dimecres 7 de juny i aquest és el resultat d’un any de recerca de fonts orals i documentals, entrevistes, filmacions i muntatge.