Taula Rodona “Ànimes tocades”

En el marc de la setmana d’orientació acadèmica i professional us fem cinc cèntims d’una de les activitats obertes a la ciutat i celebrades a la sala Immaculada el dimarts 21 de març. El dimarts vam culminar un projecte que s’ha treballat durant mesos amb l’alumnat de 1r del cicle formatiu de Gestió i Administració (GAD) i amb l’alumnat de 2n de Cures Auxiliars d’Infermeria i Atenció a Persones en Dependència (CAI+APD), i que no hagués estat possible sense la participació de l’Assumpció Malagarriga, la Neus Albanell i la Clàudia González. L’alumnat de GAD s’ha ocupat de l’organització de l’esdeveniment, aprofitant aquest pretext per treballar competències vinculades al seu cicle. Pel que fa a l’alumnat de CAI+APD, ha treballat a partir del llibre de l’Assumpció “Ànimes tocades, visc amb un ictus” per aprofundir en temes essencials de la seva formació i que podem resumir en “saber acompanyar des del respecte”. Comptar amb diverses perspectives ens va permetre reflexionar i conversar sobre les experiències de vida que, com a persones, ens transformen; de la cura; de l’escolta i de les “ànimes tocades”.

En relació a les ànimes tocades volem destacar dos fragments del llibre de l’Assumpció:

• “És la idea del puzle. La humanitat és un puzle amb moltes peces, no n’hi ha cap de repetida. Cadascuna té el seu lloc a jugar, i cap d’elles és més important que una altra. […] Si una peça no hi és, o està mal col·locada, el puzle no està bé.”
  • “I som molts… Clavats al sofà o amagats a casa, amb els cervells arronsats i les ànimes tancades. Estem fora del sistema productiu i del sistema de valors quan, amb una organització social que sabés sumar, seriem una gran riquesa.”

No podem acabar sense donar les gràcies a totes les persones que han fet possible aquest acte, i compartir unes imatges de l’esdeveniment i una entrevista de l’Assumpció on fa referència a l’acte en el minut 20 de l’entrevista a Catalunya Música.