Senderisme (IFE i SIEI)

Amb el programa d’activitats accessibles “Tothom és Parc!” del Parc Nacional de l’Alt Pirineu hem organitzat una sortida de senderisme i d’educació ambiental a Sant Joan de l’Erm amb l’alumnat del SIEI (Suport Intensiu d’Escolarització Inclusiva) i de l’IFE (Itinerari de Formació Específica). Guillem Castellví Guerrero de @explorapirineus, membre de @guiespnap, ha estat el guia de muntanya i educador ambiental de la jornada. L’escenari està servit! Al llarg del recorregut a la Culla, les i els participants han descobert la fauna de l’estatge subalpí a través de tot tipus d’indicis, rastres, empremtes i sons. També han parlat de temes d’ecologia importants per l’època de l’any com la font d’aliment i la hibernació de diverses espècies. I han diferenciat la vegetació principal de la zona (pi roig, pi negre i avet). Un guiatge esplèndid! La col·laboració del Marc del Refugi de La Basseta @santjoandelerm_oficial ha estat imprescindible per a l’organització de la jornada, moltes gràcies per l’hospitalitat! Al mateix Refugi han gaudit de l’aula de natura, on el Guillem havia preparat diversos elements de la natura, com banyes i plomes, per observar i identificar. Una jornada interessant i enriquidora amb un grup magnífic! (fotos)