Resultats Selectivitat i Baccalauréat 2020

El 95,24% (60) dels 63 alumnes de l’Institut Joan Brudieu que es van examinar de les  proves d’accés a la universitat (PAU) en la seva totalitat (fase general + fase específica) els dies 7, 8, 9 i 10 de juliol, marcades enguany per l’afectació derivada per la situació d’emergència a causa de la COVID-19, podran accedir el curs que ve a la universitat. El percentatge d’aprovats és lleugerament inferior al de l’any passat (98,08%).

La nota mitjana dels estudiants de l’Institut Joan Brudieu aprovats en aquestes PAU és de 6,802, mentre que a Catalunya ha estat de 6,616 i a la demarcació de Lleida de 6,670. En aquest cas, la mitjana de l’alumnat l’Institut Joan Brudieu ha estat superior a la mitjana catalana i a la mitjana lleidatana.

La nota mitjana dels expedients acadèmics de l’alumnat aprovat de l’Institut Joan Brudieu en aquestes PAU ha estat de 7,41, mentre que a Catalunya ha estat de 7,51 i a la demarcació de Lleida de 7,68. En aquest cas, la mitjana de l’alumnat l’Institut Joan Brudieu ha estat inferior a la mitjana catalana i a la mitjana lleidatana.

La nota mitjana definitiva d’accés a la universitat de l’alumnat de l’Institut Joan Brudieu, que es calcula en base al 60% corresponent a l’expedient de batxillerat i el 40% restant a la nota de la fase general de les PAU, ha estat de 7,206, mentre que a Catalunya ha estat de 7,150, i a la demarcació de Lleida, de 7,275. En aquest tercer cas, la mitjana de l’alumnat de l’Institut Joan Brudieu ha estat superior a la mitjana catalana i lleugerament inferior a la mitjana lleidatana.

Cal felicitar, a més, les dues alumnes de l’Institut que han obtingut una nota igual o superior a 9: Marta Espuga Sort i Aitana Joy Rosell Esau, ambdós amb 9,000, que han estat mereixedors de la Distinció de la Prova d’Accés a la Universitat, que el Govern de la Generalitat atorga a tots els estudiants de batxillerat de Catalunya que han obtingut, en la fase general, una nota superior o igual a nou punts. Enguany seran 1028 estudiants (608 noies i 420 nois) que rebran aquesta Distinció. Moltes felicitats!!!

Cal esmentar que, a més, 3 alumnes de l’Institut Joan Brudieu de la segona promoció del Batxibac volien presentar-se a la prova externa per obtenir el títol de baccalauréat i que, enguany, per l’afectació derivada per la situació d’emergència a causa de la COVID-19, havia estat suspesa. Tot i això, han pogut obtenir igualment la doble titulació Batxillerat i Baccalauréat (Batxibac), tenint en compte que la nota de la titulació francesa ha estat la mateixa que la que ha obtingut per al títol de batxillerat. A més, aquesta nota els equival a la fase general de les PAU, i és per això, que aquests alumnes tan sols s’han presentat a la fase específica de les PAU i no comptabilitzen en aquestes estadístiques de PAU.