Proves Cangur

Aquest dijous 18 de març de 2021, s’han dut a terme les Proves Cangur a l’Institut Joan Brudieu i a tots els instituts de Catalunya. Aproximadament més de cent mil alumnes, de més de 900 centres són el total de participants. Les proves Cangur estan impulsades per l’Associació internacional Le Kangourou sans Frontières, de la qual és membre la Societat Catalana de Matemàtiques que, per aquesta raó, és l’entitat titular del Cangur en llengua catalana. L’objectiu de les proves és que els alumnes participin i dediquin una estona especial a divertir-se tot resolent els reptes plantejats. Els problemes es basen en el raonament i en l’enginy.

Aquest any les proves han estat condicionades pel compliment de totes les mesures Covid. Tot i això la participació al Joan Brudieu ha estat un èxit amb un total de 115 participants, organitzats en tres torns. Al nivell de 1r, 2n i 3r de ESO hi han participat un total de 61 alumnes i al de 4t de ESO , 1r i 2n de batxillerat, un total de 54 alumnes.

Els alumnes han gaudit durant una hora i quart buscant la solució de les enginyoses qüestions que els hi plantejaven. L’experiència ha estat molt enriquidora.

FotosVídeo.