Prova d’avaluació de diagnòstic de 2n ESO (2024)

Durant el mes d’abril de 2024 l’alumnat de 2n d’ESO de tots els centres educatius de Catalunya realitzarà les Proves d’Avaluació de Diagnòstic (2n d’ESO), que tenen un caràcter formatiu i orientador per als centres, els docents, l’alumnat, les famílies o tutors legals i el conjunt de la comunitat educativa. A l’Institut Joan Brudieu, les Proves es realitzaran el dimarts 9 i el dimecres 10 d’abril.

Els objectius principals de l’avaluació de diagnòstic de l’educació secundària obligatòria són:

• Aportar informació complementària als centres, al professorat, a l’alumnat, a les famílies i al conjunt de la comunitat educativa sobre el nivell de l’alumnat pel que fa al procés d’adquisició de les competències avaluades.
  • ​Promoure que els centres, a partir de l’anàlisi dels resultats de les proves, conjuntament amb altres indicadors, i en l’exercici de la seva autonomia pedagògica, valorin i, si escau, reorientin les seves actuacions a nivell organitzatiu i d’intervenció a l’aula per millorar els nivells d’adquisició de les competències avaluades.
  • Fomentar la cultura avaluativa als centres mitjançant la seva participació i responsabilització en el desenvolupament de les diferents fases de l’avaluació de diagnòstic (aplicació i correcció internes, anàlisi dels resultats i establiment de plans de millora).

En concret, la prova avalua les competències específiques de les matèries següents: Matemàtiques, Llengua Catalana i Literatura, Llengua Castellana i Literatura, Llengua Anglesa i Ciències Experimentals.

I al nostre Institut, la proposta d’organització serà la següent: