Problemes a l’esprint a S1 i S2 (14 febrer 2024)

Aquest dimecres 14 de febrer l’alumnat de 1r i 2n de ESO ha participat als problemes a l’esprint És una activitat en línia adreçada a equips de centre organitzats de la manera que en cada centre es consideri més eficaç. La denominació de “a l’esprint” prové del fet que el centre guanyador és el primer que envia totes les solucions correctes a les qüestions de matemàtiques que es plantegen.

L’estructura de l’activitat

• En la primera part de l’activitat es recomana que l’equip es subdivideixi i que alguns components treballni els problemes “de la branca d’olivera” i uns altres els “del colom de la pau” que són a priori un poquet més difícils que els altres. I a més, pot anar molt bé que en cada meitat de l’equip hi hagi intercanvi de possibles solucions entre diversos subgrups: el debat fins a trobar la solució correcta, és la idea clau de l’activitat.
  • L’estructura de l’activitat suggereix que, per acabar, tot el grup treballi conjuntament els reptes finals.
  • El nombre d’enunciats, és de 4 + 4 + 2 i es proposen uns reptes suplementaris “de propina” fora de concurs.
  • El control de les respostes es fa amb tres formularis, un per la branca d’olivera; un per al colom de la pau; un altre per als reptes finals. Els problemes “de propina” tenen cada un un formulari propi.
  • En el formulari de cada grup de problemes, cal donar resposta a tots els problemes d’aquell grup. En cas que la resposta d’algun problema sigui incorrecta, el formulari indicarà quin o quins són els problemes dels quals no s’ha enviat la resposta correcta.

Els alumnes van gaudir de l’activitat, resolent els 10 problemes i un de propina. Van fer molt bona feina Enhorabona !!! (fotos)