Primeres trobades ERASMUS+

L’institut Joan Brudieu participarà al llarg de dos cursos acadèmics 19/20 i 20/21 en dos projectes Erasmus+ dins l’acció K229 (Associacions d’intercanvi escolar) subvencionat per la Comissió Europea.

El primer projecte EUROPEAN FUTURE: JOB SHADOWING va dirigit als alumnes de Cicles Formatius de Grau Mitja

Veient el títol, ens podem preguntar què significa job shadowing: Aquest és el període d’observació professional.

De fet, el terme prové dels detectius privats i significa literalment “treball a l’ombra” i es basa en observar a l’expert. L’observador de l’expert haurà d’estar en el seu mateix entorn i seguir-lo durant tota la seva jornada laboral.

L’observació, és una tècnica d’aprenentatge. Li permetrà a la persona que acaba d’incorporar-se, tenir coneixement sobre la nova ocupació que li depara.

Actualment és una tècnica molt utilitzada, la podem trobar tant en empreses privades o publiques, en l’àmbit educatiu i com a nova tècnica de coaching per formar líders o grups de treball.

Els seus grans avantatges són:

• El coneixement fonamental de l’Organització (know-How).
  • La Cultura empresarial, els seus valors i costums.
  • Lideratge: li permet identificar les pràctiques del líder

El segon projecte CITIUS ALTIUS FORTIUS fa referència a l’alumnat de 3er i 4rt d’ESO.

Citius altius fortius és una expressió llatina que significa “més ràpid, més alt i més fort”, i és conegut per ser el lema dels Jocs Olímpics. Totes les mobilitats referents a aquest projecte tindran com a tema central l’esport i està organitzat pel departament d’Angles.

Eslovàquia i Polònia obre el camí de compartir 7 dies d’experiències amb alumnes d’altres centres educatius del sud d’Itàlia, Turquia, França i Hongria en el cas dels alumnes de Cicles Formatius de Grau mitja.

L’alumnat de l’ESO gaudirà de diferents aprenentatges amb alumnat noruec, turc, búlgar i croat.

Aquests projectes arrenquen la primera setmana de desembre (del 1 al 7) i finalitzen al juny del 2021. Erasmus+ ofereix als alumnes del nostre centre participar en activitats d’aprenentatge a través de la plataforma E-twinning en col·laboració amb els alumnes de tot Europa a fi de millorar la seva competència comunicativa en anglès, explorar el seu potencial creatiu i les seves capacitats organitzatives.