L’IFE visita la muntanya d’Alinyà

A l’alumnat de l’IFE ens han convidat a veure els voltors a la muntanya d’Alinyà. Hem acompanyat el Jordi i la Sílvia, que han portat menjar en un punt de la muntanya, que sempre és el mateix. Ens ha impressionat molt l’arribada dels voltors, quan ens han vist, ja han anat venint, i de sobte, han sortit de darrere de la muntanya i han baixat tots de cop. Normalment, mengen conills morts, ossos de vedella amb restes de carn, potes de xai… Aquesta no és la seva única dieta, només és per donar una ajuda. Hem estat espectadors a primera fila i hem observat de ben a prop els seus moviments i com s’han relacionat entre ells. Després hem anat a la muntanya del davant, al punt de guaita i els hem observat amb el telescopi. Hem tingut la sort de veure un aufrany i un trencalòs, que han esperat que marxéssim, ja que normalment, quan hi ha humans no hi van. Ens han donat detalls de les diferents espècies que habiten a la zona i hem vist que hi ha unes gàbies gegants que eren utilitzades per donar aliment als voltors negres, quan els van reintroduir a aquesta zona. (vídeo de les fotos)

Curiositats sobre els voltors:

• Poden arribar a veure-hi fins a 35km en línia recta.
  • Aprofiten les corrents d’aire calent per desplaçar-se sense massa esforç i poden volar uns 100 km aproximadament.
  • Hi ha una població d’uns 140 exemplars constants.

Ha estat una experiència inoblidable. Moltes gràcies per fer-ho possible.

Alumnat i professorat de l’IFE.