Jam sessions: dinamització dels TdR 2a sessió

En la segona jornada de “Jam session” celebrada el dijous30 de març de 2023, hem aprofundit encara més en la recerca i hem demanat als i les alumnes que, a partir de la seva pregunta a investigar, concretin l’objectiu general de la seva recerca així com els objectius específics. A més a més, s’han entrenat en la redacció d’una hipòtesi i han finalitzat el dia identificant els agents externs i del territori que poden ser un referent per desenvolupar el seu TdR.

Ha estat una sessió intensa i farragosa, perquè no és una tasca gens fàcil concretar els objectius i la hipòtesi del treball de recerca. Però en tot cas, l’alumnat s’hi ha endinsat i, en més o menys mesura, n’han fet una primera versió, que caldrà revisar i consensuar amb els tutors i tutores de recerca que en faran el seguiment.

En aquestes dues sessions que hem organitzat i dedicat a l’aproximació als aspectes clau de la recerca, volem agrair el suport de tot el professorat implicat i de la Laia Sánchez, referent en aquest àmbit del Citilab de Cornellà de Llobregat.

De ben segur que les activitats plantejades i les primeres versions de pregunta de recerca, objectius i hipòtesis tenen recorregut de millora, però amb aquestes dues sessions donem valor al fet que tot l’alumnat parteixi del mateix punt de sortida per poder aprofundir en la seva investigació.

Per acabar, compartim unes imatges i un vídeo de la segona i darrera jam session celebrada el dijous 30 de març i volem insistir en el valor a l’esforç associat a la realització del TdR amb la frase de Pablo Neruda “Si no escales la muntanya, mai podràs gaudir del paisatge”.