Intercanvi ERASMUS+ al Brudieu (2022)

Durant la primera setmana d’aquest mes de maig de 2022, l’Institut Joan Brudieu ha acollit un grup de 42 participants, entre alumnat i professorat, procedents de cinc països europeus que formen part del projecte Erasmus+ “Citius, Altius, Fortius”. Aquest projecte a nivell europeu es va iniciar l’any 2019 i, després d’una aturada deguda a la pandèmia, s’ha reprès aquest curs amb activitats que giren entorn de la pràctica de diferents esports, l’ús de l’anglès com a llengua vehicular del projecte i les mobilitats d’alumnes i professors al diferents països.

L’estada dels participants del projecte a la Seu ha consistit en l’acollida de l’alumnat amb les famílies dels alumnes de l’institut i en la realització de diferents activitats esportives i culturals. Acompanyats i guiats pels alumnes i professors de l’institut que els han acollit, han realitzat durant dos dies activitats de piragüisme, ràfting, rocòdrom i BTT al Parc del Segre, han visitat la Catedral, el casc antic de la ciutat i altres llocs d’interès cultural. A més, han visitat Andorra i també Barcelona.

No menys importants han estat les activitats acadèmiques realitzades a l’institut i relacionades amb l’esport, així com la xerrada per part de la palista alturgellenca Núria Vilarrubla.

El projecte va adreçat a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO de l’institut Joan Brudieu que cursa l’anglès com a primera llengua estrangera i que té especial interès a desenvolupar les seves habilitats socials, comunicatives, i a millorar la seva competència comunicativa en anglès.

Un grup d’alumnes de l’institut va viatjar al desembre de 2019 a Eslovàquia, un altre grup va viatjar a Noruega aquest passat mes de febrer i queden pendents des d’ara fins a finals d’agost tres mobilitats més: a Croàcia, Bulgària i Turquia.

Un cop més, l’experiència ha estat valorada molt positivament, tant per l’alumnat participant de tots els països, per les famílies acollidores i pel professorat organitzador del projecte. Aquest projecte acaba aquest proper mes d’agost però veient que els avantatges són tants per totes les parts implicades, esperem poder-ne realitzar altres properament.

(fotografies)