Inserció laboral dels ensenyaments professionals (2022)

El Departament d’Educació i el Consell General de les Cambres de Comerç publiquen anualment l’Estudi sobre la inserció laboral dels graduats d’ensenyaments professionals. Hi trobareu informació sobre els graduats de formació professional, ensenyaments d’arts plàstiques i disseny, ensenyaments esportius i programes de formació i inserció.

Nou mesos després d’acabar els estudis, els titulats en Formació Professional (FP) tenen el nivell d’inserció laboral més alt entre els joves de la seva edat, hagin estudiat o no. Així doncs, després del curs 2020-2021, només un 12% dels joves de 16 a 25 anys que van obtenir un títol d’FP a Catalunya estaven en situació d’atur, una xifra irrisòria si es compara amb la mitjana de l’atur juvenil, que se situava en un 42%. Aquestes són les dades que es desprenen de l’Estudi d’Inserció Laboral dels Ensenyaments Professionals 2022, elaborat conjuntament pel Departament d’Educació i el Consell de Cambres de Comerç de Catalunya.

L’informe es basa en una enquesta a 33.700 graduats d’FP a Catalunya del curs 2020-2021, que van respondre a un qüestionari entre sis i nou mesos després d’obtenir el títol. Segons l’enquesta, la inserció laboral se situa en un 52%, sumant-hi els joves que dediquen tot el seu temps a treballar (un 34%) i aquells que compaginen feina i estudis (18%). La inserció laboral, segons aquestes dades, va augmentar més de 6 punts respecte al curs anterior, mentre que va descendir en 2 punts el nombre de joves que van decidir continuar estudiant. Concretament, un 34% dels enquestats dediquen tot el seu temps a treballar, i un 18% estudien i treballen alhora. D’altra banda, un 36% de graduats en FP es dediquen exclusivament a estudiar, per la qual cosa el percentatge d’estudiants que continuen formant-se, si s’hi sumen els que també treballen, és d’un 54%. L’estudi també conclou que el curs 2020-2021 hi va haver un total de 53.590 graduats d’FP, 3.200 més que el curs anterior (728 graduats més en grau mitjà, i 2.472, en superior).