Guanyadors al concurs ProgramaME (Olot)

El passat 21 de març, 3 dels nostres alumnes van participar en la fase regional del concurs de programació PROGRAMAME. Aquest any, l’event es va disputar a l’institut Bosc de la Coma d’Olot, on van competir 30 equips de diferents instituts d’arreu de Catalunya.

Els alumnes participants van ser l’Adrià Juvé, el Pere Pérez i Marc Santiago, estudiants dels Cicles de Grau Superior d’informàtica d’Administració de Sistemes Informàtics (ASIX) i Desenvolupament d’Aplicacions Multiplataforma (DAM) del nostre institut.

En aquest prestigiós i difícil concurs, es plantegen 10 problemes diferents als alumnes, els quals disposen d’un temps límit de 4 hores i un ordinador entre tots per a resoldre’ls (sense connexió a internet).

Els alumnes de l’INS Joan Brudieu van ser capaços de fer 6 dels 10 problemes, fet que els va donar la VICTORIA FINAL. Aquí teniu disponible la classificació completa del concurs.

Els van acompanyar els seus professors Marc Casanovas i Tomàs Bigordà, els quals van viure amb la mateixa passió i nervis la publicació de la classificació final.

Els alumnes campions defineixen el resultat com una “gran Victòria”. Tots destaquen el gran treball en equip per anar resolent els problemes que anaven sorgint. Tot i no començar molt bé, poc a poc van anar solucionat els errors que anaven sortint i ajudant-se els uns als altres van acabar guanyant aquest concurs als últims minuts. De fet, 45 minuts abans d’arribar a l’hora límit es van congelar les classificacions (en aquell moment el Joan Brudieu anava 3er), per d’aquesta manera fer l’entrega de premis molt més emocionant.

Com a primer premi, cadascun dells van rebre un ordinador portàtil  chromebook.

A continuació podeu veure un petit resum de la gran jornada. També podeu consultar les fotos oficials de l’event
i les fotografies que hem penjat al nostre web.

El concurs està emmarcat dins del programa CatSkills de Catalunya. Catskills és el campionat de Catalunya de formació professional on els alumnes d’ensenyaments professionals d’arreu del territori català competeixen en 33 oficis (skills) relacionats amb els estudis que estan cursant.

Així doncs, els alumnes han aconseguit una doble primera posició, en el CatSkills, i en el Programame! Posició que defensaran en la fase nacional del Programa-me que es realitzarà a Madrid el pròxim juny.

Moltes felicitats!!!!!!