Estada a Cal Pallerola (Premi Art, Dones i Boscos)

El cap de setmana del 29, 30 de setembre i 1 d’octubre, estudiants de l’Institut Joan Brudieu de la Seu d’Urgell, que van participar i van guanyar el Premi Art, Dones i Boscos, organitzat per l’Associació Reviure les Valls, han passat dos dies a Cal Pallerola. El premi, que tenia una convocatòria artística, adreçada a l’alumnat del Batxillerat artístic, i un altra de literària, adreçada a l’alumnat de 4t d’ESO, dels centres de la Seu d’Urgell i Oliana, oferia una estada a una casa rural de la vall de La Vansa, i la participació  a un seguit d’activitats:

• Divendres a la tarda han fet una passejada pels volts de l’ermita de Sant Pere, per trobar la inspiració tan necessària en la creació artística, acompanyats per membres de l’Associació.
  • Dissabte al matí, participació en un taller artístic coordinat per la Tartera, col·lectiu d’artistes de la Seu; i un taller d’escriptura amb Laura Casanovas, guanyadora del Premi Carlemany per al Foment de la Lectura, d’Andorra, amb la seva darrera novel·la : Les estrelles de Lilith.
  • A la tarda de dissabte han participat a  la Tertúlia Literària organitzada pel Reviure a l’Espai Lavansa, amb la presència de la mateixa Laura Casanovas, de Josep Lluís Badal, autor de literatura juvenil i per adults (Els llibres d’A, Xirp, La branca més alta de la melancolia,...) i de Carles Ribó, que darrerament ha publicat un poemari anomenat Cendra batuda pel vent, del que en fa una presentació a la Vall, on va passar la seva infantesa.
  • El cap de setmana ha visitat el Museu de les trementinaires de Tuixent i el taller d’artesanes que acaba d’obrir al mateix poble,  intercanviant idees amb les artistes que hi treballen o que viuen a la Vall (Filiplata, Calathea ceramics, Charlotte, Pachamama, …)

El Premi Art, Dones i Boscos està dins del Pla Educatiu d’Entorn de l’Alt Urgell i en el seu vessant artístic forma part dels Projectes que fan els alumnes de Batxillerat de l’Institut Joan Brudieu i que comença amb la visita al Camp d’aprenentatge de Tuixent on poden conèixer les obres que s’han penjat durant la convocatòria de l’Itinerari de Vanseca.

Aquest Premi compta amb les ajudes del Consell Comarcal de l’Alt Urgell, l’Ajuntament de La Vansa i Fórnols, el Museu de les Trementinaires i  la llibreria El Refugi de la Seu i s’organitza per part de l’associació Reviure les Valls amb la finalitat de donar a conèixer les Valls de La Vansa i Tuixent i els seus voltants.

Fotografies.