Erasmus+ a Polònia

Durant la setmana de l’1 al 7 de desembre, dos professors del nostre claustre, el Tomàs Bigordà i la Maria Angrill i 5 alumnes de 1r curs de cicles formatius, l’Aroa Crespo, la Lorena, el Josep, el Lucas i el Pau Dols, han viatjat a Varsòvia (Polònia), per a participar en la primera trobada del projecte European Job Shadowing. Es tracta del projecte KA229 d’Erasmus+ que va començar a principis d‘aquest curs i que s’allargarà durant dos cursos, fins a finals del mes de juny de 2021. [fotografies]

Així, durant aquests cinc dies, els representants enviats per l’Institut Joan Brudieu s’han reunit amb professors d’instituts de França, Itàlia, Hongria, Turquia i Polònia, interactuant amb ells i prenent decisions sobre el camí que ha de prendre el projecte que tenim en mans a través del qual es pretén compartir bones experiències, idees i coneixements en diferents àmbits de l’ocupabilitat en el mercat de treball i l’abandonament escolar prematur.

Hem passat una setmana fantàstica a Varsòvia i és fàcil enamorar-s’hi. Varsòvia és considerada un dels principals centres econòmics, financers i culturals de centre Europa i el seu casc antic és considerat patrimoni de la humanitat ja que va ser destruït i reconstruït meticulosament després de la II Guerra Mundial.
Ha estat una setmana molt intensa i plena d’activitats. El primer dia vam conèixer el centre coordinador i d’acollida juntament amb tota la resta de participants i, a la tarda, ens van portar a visitar el Palau Wilanów, una joia de l’art barroc actual, residència d’estiu de la cort reial. L’endemà vam tenir el plaer d’assistir a la conferència de dues dones emprenedores que van exposar com van engegar els seus projectes d’emprenedoria i què han après en tot aquest procés. Després de dinar vam anar a l’ajuntament del districte Wlochy on ens va rebre l’alcalde i els estudiants polonesos van fer una demostració del seu anglès presentant el districte i el seu institut. No ens han faltat tampoc activitats lúdiques com el magnífic taller de rebosteria a càrrec de l’empresa Wedel, líder en l’elaboració de dolços que treuen la respiració a qualsevol amant de la xocolata o la visita al Museu Copèrnic de la Ciència.

El dimecres vam anar a passejar pel mercat de Nadal del casc antic de la ciutat on vam visitar el Palau Reial. Després de fer les compres al mercat, ens vam dirigir a la universitat privada de ciències tecnològiques i econòmiques on la professora Helena Chodkowska va fer una explicació sobre l’ocupabilitat de les dones en el conjunt de la Unió europea i els alumnes van treballar en grup amb els diferents companys/es d’altres països participants.

El dijous va ser dia de reunió i de treball amb el professorat mentre els alumnes van estar fent les presentacions dels seus treballs sobre el perfil d’una dona emprenedora. Al mateix temps, hem tingut el plaer de degustar els plats típics tradicionals a un restaurant típic anomenat Zapiecek cadena de restaurants de Polònia. La seva gastronomia ens fa oblidar qualsevol tipus de dieta i hem pogut provar unes “empanades” de diferents sabors (formatge, bolets, carn, etc..) que es diuen “pierogi”, les zurek o sopes tradicionals poloneses (de bolets, de tomàquet, remolatxa, etc..) i per postres un pastís de poma i canyella, per llepar-se’n els dits.

Finalment, l’últim dia ens vam quedar al centre educatiu on els alumnes van decorar l’arbre de Nadal i es va fer entregar dels diplomes a tots els participants d’aquest projecte KA2 tot degustant els dolços que havien preparat els alumnes de Polònia.

L’estada a Varsòvia ha finalitzat, però el projecte encara està viu. Vam tenir un gran sopar de comiat i ens agradaria expressar unes paraules d’agraïment als coordinadors polonesos per la seva calorosa i amable acollida, la Magdalena, la Paula, la Sílvia i també agraïments per les famílies acollidores dels nostres alumnes. Tots sabem que ens tornarem a trobar ben aviat. La propera destinació serà a França a finals de març!