Erasmus+ a Eslovàquia

El Seminari d’Anglès de l’Institut Joan Brudieu ha iniciat aquest mes de setembre un projecte de dimensió europea emmarcat dins el programa Erasmus+ juntament amb cinc centres europeus més (Eslovàquia, Bulgària, Noruega; Turquia, Bulgària i Croàcia). El projecte s’anomena “Citius, altius, fortius”, té com a eix central l’estudi i la pràctica de diversos esports, el coneixement d’altres països i cultures i la pràctica de l’anglès com a llengua vehicular del projecte. Es veurà implicat en el projecte l’alumnat d’anglès de 3r i 4t d’ESO, amb la realització de diferents activitats i també mobilitats.Aquest tindrà una durada de dos cursos i es preveuen un total de cinc mobilitats als diferents països i una acollida a La Seu. (fotografies)

Durant la semana de l’1 al 7 de desembre un grup de sis alumnes de 4t d’ESO (L’Aaron, l’Àgueda, l’Alba, l’Aleix, el Gerard i la Jana), acompanyats de les profesores d’anglès Magda Ribera i Elena Ripoll, han realitzat la primera mobilitat a Levice, Eslovàquia. L’alumnat ha conviscut amb famílies eslovaques i han realitzat tota mena d’activitats tant esportives, com culturals i lúdiques. Han treballat els esports de bàsquet i tennis i han visitat ciutats emblemàtiques com Budapest, Banska Stiavnica i Bratislava. El professorat també ha treballat de valent compartint bones pràctiques educatives entre diferents països i sistemes educatius plurals.

Aquest curs es preveuen dues trobades europees més: una a finals de març a Noruega, on viatjarà un altre grup d’alumnes i professors i una altra a principis de maig a La Seu, on l’alumnat de l’institut acollirà els diferents participants de tots els països.

La valoració dels primers passos del projecte ha estat molt positiva. Ha estat una experiència molt enriquidora tant a nivell acadèmic com personal i ha permès que tots els participants hagin pogut realitzar una immersió lingüística en anglès que, de ben segur, ajudarà a millorar i perfeccionar el seu nivell en aquesta llengua.

Ara és hora de començar a preparar la propera mobilitat, a Skiptvet (Noruega) a finals de març!!!