DiMAT Pirineus al Brudieu

Tres grups d’alumnes de l’Institut Joan Brudieu han estat premiats al Dissabte de les Matemàtiques Transfronterer dels Pirineus (DiMatPirineus), que s’ha celebrat justament al centre de batxillerat urgellenc, dissabte passat. Aquest esdeveniment de recent creació reuneix alumnes i professors per parlar de matemàtiques i per compartir i ampliar coneixements en aquesta matèria científica.

L’institut amfitrió de la trobada va concentrar els dos premis del taller titulat ‘Tot l’atzar del món (i el seu control) està en les successions de cares i creus’, que havia impartit Alejandra Cabaña, professora de la Universitat Autònoma de Barcelona. Concretament, els guanyadors del repte van ser les parelles formades per Mar Borges i Mònica Solé i per Aleix Balagué i Francesc Canillo.

Al taller ‘Fractals: models matemàtics de la natura’, van ser reconeguts Berta Homs i Arnau Balasch, també de l’Institut Joan Brudieu, i Nerea Pereiro i Andrés Rodríguez, de l’Escola Andorrana. Aquesta formació l’oferia Núria Fagella (Universitat de Barcelona). Finalment, al taller sobre àlgebra abstracta ofert per Josep Álvarez Montaner (Universitat Politècnica de Catalunya), van guanyar dos grups de l’Escola Andorrana: els formats per Jordi Zanón i Bernat Camps i per Cerni Roig i Biel Bosch. (fotos)

(notícia iextreta de RàdioSeu)